Lemon green sauce

Lemon green sauce

Lemon green sauce

Fresh and fragrant the lemon green sauce is a condiment, ideal for be used with boiled fish, grilled meats and marinated vegetables. But I love this sauce especially for to flavor oily fish such as salmon, herring or mackerel, because of the contrast with lemon.
To slow down the oxidation of parsley leaves, I put the blender jug in the fridge about an hour before and I use the blender at intervals of 2-3 seconds to avoid the overheating of the blades. An important rule either if we use the mortar or whether we use the blender is to be quick in preparing the lemon gree sauce, because more time it will be in contact with the air and more quickly its color will turn brown due to oxidation.

Servings: 4-6

Ingredients:

  • 3½       oz               Parsley leaves
  • 2                            Cloves of garlic
  •                               The juice of one lemon
  • 4       tbsp              Extra virgin olive oil
  •                               Salt
  •                               Black pepper
Lemon green sauce

Instructions:

Wash the parsley leaves in cold water without crease and let them dry on a towel. Chop the parsley leaves and put them in the blender with a pinch of salt, the black pepper and the shredded garlic. Begin to whisk adding the lemon juice and extra virgin olive oil. Blend until you get a smooth sauce.
The lemon green sauce is excellent eaten fresh, but can also be stored in the fridge for a few days making sure to cover it with extra virgin olive oil every time we use it.

Lemon green sauce

Salsa verde al limone

Fresca e profumata la salsa verde al limone è una salsa da condimento, ideale da usare su pesce lesso, carni alla brace e verdure marinate. Io la adoro specialmente per condire pesci grassi come salmone, aringa o sgombro, a causa del delizioso contrasto con il limone.
Per rallentare l’ossidazione delle foglie di prezzemolo, ho messo in frigo un ora prima il bicchiere dove ho frullato la salsa ed ho utilizzato il frullatore ad intervalli di 2-3 secondi per evitare di surriscaldare le lame. Una regola importante sia che si utilizzi il mortaio o che si utilizzi il frullatore è quella di essere veloci nella preparazione del pesto, perchè più tempo sarà a contatto con l’aria e più in fretta si ossiderà e il suo colore tenderà a scurirsi.

Lemon green sauce

Ingredienti per 4-6 persone:

  • 100       gr               Foglie di prezzemolo
  • 2                             Spicchi di aglio
  •                                Il succo di un limone
  • 60        ml               Olio extravergine di oliva
  •            qb                Sale
  •            qb                Pepe nero

Preparazione:

Lavare le foglie di prezzemolo in acqua fredda senza stropicciarle e lasciarle asciugare su di un canovaccio. Spezzettare le foglie di basilico e metterle nel bicchiere del frullatore insieme a un pizzico di sale, al pepe nero e all’ aglio tagliuzzato. Cominciare a frullare aggiungendo il succo di limone e l’olio extra vergine di oliva. Frullare fino a quando si otterrà una salsa omogenea.
La salsa verde al limone è ottima consumata fresca, ma può anche essere conservata in frigo per alcuni giorni avendo l’accortezza di ricoprirla con dell’olio extra vergine di oliva ogni volta che la si utilizza.

Lemon green sauce


Print pagePDF pageEmail page

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *