Canned peeled tomatoes

Canned peeled tomatoes

Canned peeled tomatoes

In recent days, we proceeded to stock up canned sliced tomatoes and canned tomato sauce, instead today we’re going to see how to prepare a stock of canned peeled tomatoes. To prepare canned peeled tomatoes is very easy, just as always, will be very important to use firm and ripe tomatoes.

Ingredients:

  •           Ripe San Marzano tomatoes
  •           Basil leaves
Canned peeled tomatoes

Instructions:

Wash well the tomatoes (a). Cut the tomatoes with a cross on one side. In a pot full of boiling water, cook the tomatoes for a couple of minutes (b). Place the tomatoes in a colander to drain. Meanwhile sterilize glass jars with their caps making them simmer for 30 minutes, then with a pair of pliers get them out and let them dry upside down on a clean cloth.
Whent the tomatoes become tiepid, peel (c) and put them in jars, adding one or more basil leaves (d).
Seal the jars, place them in a pot and cover with cold water. Bring to a boil and simmer for about 30 minutes. Allow to cool thoroughly before pulling out the jars. Canned peeled tomatoes can be stored in the pantry for an entire year.

Canned peeled tomatoes

Canned peeled tomatoes

Canned peeled tomatoes

Canned peeled tomatoes

Conserva di pomodoro pelato

Nei giorni scorsi abbiamo provveduto a fare provviste di conserve di pomodori spaccati e di salsa di pomodoro, oggi invece andremo a vedere come preparare scorte di conserva di pomodoro pelato. La conserva di pomodoro pelato è molto facile da fare, come sempre sarà molto importante utilizzare pomodori maturi e sodi.

Ingredienti:

  •           Pomodori San Marzano maturi
  •           Foglie di basilico
Canned peeled tomatoes

Preparazione:

Lavare per bene i pomodori (a). Incidere i pomodori con una croce su di una estremità. In una pentola ricolma di acqua bollente scottare i pomodori per un paio di minuti (b). Mettere i pomodori a scolare in un colapasta. Nel frattempo Sterilizzare i barattoli di vetro con i relativi tappi facendoli sobbollire per 30 minuti, poi con una pinza tirarli fuori e lasciarli asciugare a testa in giù su di un canovaccio pulito.
Appena saranno tiepidi, sbucciare i pomodori pelati (c) e metterli nei barattoli aggiungendo una o più foglie di basilico (d).
Tappare bene i barattoli, sistemarli in una pentola e coprire con acqua fredda. Portare ad ebollizione e fare sobbollire per circa 30 minuti. Lasciare raffreddare bene prima di tirare fuori i barattoli di conserva di pomodori pelati che potranno  così essere conservati in dispensa per un intero anno.

Canned peeled tomatoes


Print pagePDF pageEmail page

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *